#Attribution1 { height:0px; visibility:hidden; display:none }

24 Ocak 2016

Tarif Zamani-Muffin kabında nutella çörek


5 Şubat Dünya Nutella Günü,ben kutlamalara birkaç hafta öncesinden başladıysam ne olmus...

Tadı da görüntüsü kadar enfes olan bir tarif,görür görmez denemek istedim.

Hadi başlayalım;




450 gr unu (ben biraz daha fazla kullandım önerim 400 ile başlayıp duruma göre arttirmamiz yönünde ) ve çay kasiginin ucu ile tuzu eliyoruz.
Diğer bir kap içinde 1 paket mayayi (ki bu yaklaşık 7 gr.civarı olmakta) ve 50 gr toz şekeri 75 ml şu içinde eritiyoruz.Üzerine 2 adet yumurta ve 75 gr tereyağını (mumkunse biraz soğuk olsun kup kup kesip ekleyebilirsiniz ) ekliyoruz ,un ve tuzla beraber  karıştırmaya başlıyoruz. Ben karıştırırken Kitchen Aid kullandım.Karıştırdıktan sonra elle bir miktar yoğurmak gerekiyor (5-10 dk
kadar ve tezgah unlamak lazım).Hamur eğer toplanıp biraraya geliyorsa artık hazır demektir. Üzerini strecle kapatıp ılık bir yerde (evin icerisinde) 20 dk. kadar bekletin.
Bu esnada kabarıp yaklaşık 2 katı haline geliyor.


Sonra bu hamuru alın tezgah üzerinde merdane ile açın (bu esnada yine eski ebatlarına kavuşuyor hamur),ince uzun dikdortgenler kesip içlerine nutella sureceksiniz,isterseniz en başta büyük bir dikdörtgen kesin içerisine nutellali sürün, sonra ondan daha küçük uzun dikdortgenler oluşturun. Sonuçta muffin kalıbı 12'li bu da demek oluyor ki 12 adet dikdörtgen ihtiyacınız var.

Resimdeki şekli elde etmek için dikdörtgenin bir üçünde başlayıp rulo yapın, az bir yağ ile yagladiginiz muffin kabına koyun.

Kalıbın üzerini strecle kapatın 30 dk.kadar bekleyin kabarsın.

Sonra 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirip afiyetle yiyin.

Ben hamuruna bayıldım, hatta haşhaş koysaymisim keşke nutella yerine diye düşündüm.

Bence taze taze yenmeli ertesi güne aynı keyfi vermiyor,ya da bana öyle geldi.

Afiyet olsun ☺
Kaynak: Gourmet Dergisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder